Hoppa till innehåll

Organisationsanalys

[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]En viktig del i organisationens utveckling är att göra en ordentlig analys av:

• Hur ser ni ut i dag?
• Vilka resurser har ni?
• Vad är viktigt för att ta nästa steg?
• Så här går ni vidare.

Genom våra beprövade mätbara verktyg som genomförs på samtliga i organisationen
och presenteras i en sammanfattning tar vi nästa steg tillsammans för att
vidareutveckla er verksamhet.

VÅRA MÄTBARA VERKTYG ÄR:
-Kommunikationsprofil: Hur uppfattas ni av er kunder och uppfattas ni som ni vill?
-Hur ser relations- och utvecklingsvärdet ut? Relationer, arbetsglädje, arbetsuppgifter, framtid och utbildning/utveckling. Mätbara där man ser var man ska rikta in förbättringar och lyfta fram viktiga saker. Används med fördel vid era medarbetarsamtal.
-Hur ser man på organisationens utvecklingsförmåga:
Arbetsvillkor – arbetshjälpmedel, lokaler, inflytande
Organisation/ledarskap -erkänsla, samarbete, intern info, ledarskap
Medarbetarnas engagemang -kompetensutveckling, stämning, Vi-anda, förslag
Framtid -tillväxt, ekonomi, kreativitet, produkt/tjänsteutveckling
Kunder -nya kunder, nöjda kunder, kundförståelse.
-Vad prioriteras i organisationen:
Mitt arbete ska ha/ge –möjlighet att påverka och utvecklas, bra chefer och arbetskamrater, bra arbetsmiljö, bra arbetstider, högre lön, och tillsvidare anställning.

 

 

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”285″ border_color=”grey” img_link_target=”_self” img_size=”200×485″][/vc_column][/vc_row]